Δεν χωρά αμφιβολία ότι έχουμε προοδεύσει πολύ.
Ήταν κοινή διαπίστωση, πολλών συναδέλφων στα απανωτά συνέδρια ογκολογικού ενδιαφέροντος που συσσωρεύθηκαν στο δίμηνο Νοεμβρίου, Δεκεμβρίου 2014 (12 από τα 64 συνολικά για το 2014). Με τον απίθανο συντελεστή, του professional co-efficency (λόγος μελών της ΕΟΠΕ/ανά αριθμό ετησίων συνεδρίων), είμαστε σίγουροι για ρεκόρ Guinness.
Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι η κριτική σκέψη, ο εύστοχος σχολιασμός, οι πρωτότυπες προσεγγίσεις πολλών ομιλητών ήταν εξαιρετικές .
Η ευχάριστη έκπληξη όμως ήταν άλλη. Οι συναισθηματικές εκρήξεις, ο ευρηματικός λόγος, διανθισμένος με αρχαία ρητά , moto σύγχρονων διανοητών, γελοιογραφίες, παράδοξες και αναπάντεχες πληροφορίες, μας έκαναν να συγκινηθούμε και σε πολλές στιγμές να ξεραθούμε από τα γέλια. Γενικά περάσαμε καλά, κάτι παρόμοιο με το “είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα”, με την διαφορά ότι τα άλυτα και χρονίζοντα προβλήματα τη ελληνικής ογκολογίας σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση παραμένουν στη γωνία.
Δεν χωρά αμφιβολία ότι έχουμε προοδεύσει πολύ.
Η ιστορία της Ο δεν παραπέμπει στη εταίρα της γνωστής γαργαλιστικής ταινίας, αλλά στο Ο του ακρωνυμίου της
αλλά και της δικιάς μας
Αφορά τις γραφιστικές παρεμβάσεις στο λογότυπο των εταιρειών που κατά σύμπτωση αφορούν τον ίδιο στόχο, το γράμμα Ο. Εμείς ασχοληθήκαμε πολύ πρόσφατα(1), ενώ, είναι αλήθεια, ότι οι Αμερικανοί έχουν προηγηθεί μερικά χρόνια.
Στην περίπτωση των Αμερικανών το Ο αποδόθηκε με μια αφαιρετική γήινη σφαίρα. Global icon για μια χώρα με global influence. Έτσι για να μην ξεχνάτε ποιοι είμαστε.
Στην δική μας γραφιστική παρέμβαση στο Ο, ενσωματώθηκε η αρχαιοελληνική σπείρα εις διπλούν, τόσο στο logo της αλλά και στους νέους ογκολόγους , που μετέχουν ως εταίροι και ως σπείρα-σπείρα.
Γενικά δεν έχουμε ευτυχήσει με τα γραφιστικά στο χώρο της υγείας. Το δικό μας ΕΣΥ σε αντίθεση πχ με το δεν έχει το δικό του αναγνωρίσιμο logo. Το ΕΣΥ της Αργαλαστής του Πηλίου (το Κέντρο Yγείας στη γλώσσα των ντόπιων) χρησιμοποιεί στην προμετωπίδα του μια Βυζαντινή γραμματοσειρά, αλλού έχουμε άλλες γραμματοσειρές ,ανάλογα με τις εντολές και το κέφι του εργολάβου που το έχτισε.
Για μην είμαι άδικος το τα κατάφερε καλύτερα και ανέξοδα. Το σπιτάκι με την σκεπή που εκπέμπει θαλπωρή και προστασία ήταν έμπνευση υπαλλήλου του ιδρύματος.
Αντίθετα ο λογότυπος του με τα ανθρωπάκια που θυμίζουν sirtaki dance από το Zorba the Greek, θα ταίριαζε σε Greek tavern.
Μακράν καλλίτερη θεωρώ την γραφιστική παρέμβαση του Οδυσσέα Ελύτη, προσφορά στο Ιδρυμα Θώραξ (2).
Θα συμφωνήσω ότι εύστοχα και ευφάνταστα logo δεν εξασφαλίζουν αυτόματα καλλίτερη περίθαλψη, είναι όμως γεγονός ότι το τριαντάχρονο ΕΣΥ δεν έχει βρει ακόμα ούτε το “ γραφικό” του χαρακτήρα .
Δεν χωρά αμφιβολία ότι έχουμε προοδεύσει πολύ.
Η ιστορία του Χασάν είναι πραγματική. Δεν έχει σχέση με την Ο, δεν είναι συμπρωταγωνιστής της. Είναι αραβικής καταγωγής, νέος ειδικευόμενος χειρουργικής ειδικότητος. Ερήμην του, είναι το αναντικατάστατο εργαλείο για τον φακελάκια διευθυντή του, ειδικά για όσους ασθενείς επιμένουν να μην δίνουν το φακελάκι. Πάνω από τον ασθενή, στη μεγάλη επίσκεψη της κλινικής γίνεται η εξής στιχομυθία: “Χασάν, σήμερα είναι η τυχερή σου ημέρα. Θα έχεις με τον κύριο αυτό, το πρώτο σου χειρουργείο!Eλπίζω να τα καταφέρεις! Εγώ θα είμαι στο διπλανό τραπέζι”. Την συνέχεια την ξέρετε.
Διαστροφή, έμπνευση και αποτελεσματικότητα.
Για το δεύτερο και τρίτο στοιχείο, (κεκαθαρμένος από το πρώτο), αυτός ο ταλαντούχος συνάδελφος ειδικά τώρα στο καιρό της κρίσης, ίσως θα πρέπει να αξιοποιηθεί κατάλληλα.
(1) http://www.neaeope.gr/neo_logo_eope/
(2) Λογότυπος ιδρύματος ΘΩΡΑΞ
Ογκολόγος-Παθολόγος