Log In
11/12/2014

Ο νέος λογότυπος της ΕΟΠΕ

 

 

Screenshot_4

Από την Μαρί Κλαιρ I. Ανδρουλάκη,
Σύμβουλο Επικοινωνίας, Core Links

Σηματοδοτώντας την εύρυθμη λειτουργία ήδη 30 ετών από τη σύστασή της, η ΕΟΠΕ, και σε μία περίοδο όπου τα πάντα επανεξετάζονται, επαναξιολογούνται και επανακαθορίζονται,  δεν θα μπορούσε να μείνει αμέτοχη στην πρόκληση της δημιουργίας μιας νέας οπτικής ταυτότητας που έρχεται να επισφραγίσει τις νέες ιατρικές εξελίξεις στην κλινική ογκολογία.

Σε μια εποχή όπου η οπτική ταυτότητα, όπως ένας λογότυπος εκφέρει  έμμεσα «λόγο», ενεργοποιεί συνειρμούς και αποτυπώνει συμβολισμούς, γεννήθηκε η ανάγκη σχεδιασμού μιας νέας εικόνας εύκολα αναγνωρίσιμης που θα ενσωματώνει σύγχρονα και διαχρονικά ελληνικά χαρακτηριστικά.

 

Οι 5 Άξονες της νέας αισθητικής προσέγγισης του λογοτύπου

  1. Σχεδιασμός ενός νέου λογοτύπου με στοιχεία που  παραπέμπουν κατ’ αρχάς στο επιστημονικό κύρος, την ελληνική ταυτότητα και την εξωστρέφεια τόσο στην ημεδαπή όσο και σε διεθνές επίπεδο, δηλαδή τις κεντρομόλους συνιστάμενες που διαπνέουν το καταστατικό της ΕΟΠΕ.
  2. Με τη στοιχειοθέτηση ενός ευανάγνωστου ακρωνυμίου οριζοντίως και την υιοθέτηση του μπλε χρώματος να επικρατεί,  καθίσταται άμεσα σαφής και αναδεικνύεται ο ουσιαστικός ρόλος της ΕΟΠΕ ως κυρίαρχος φορέας στην Ελλάδα και ως αξιόπιστος συνομιλητής με τους κοινωνικούς εταίρους σε πανελλήνιο επίπεδο στον τομέα της κλινικής ογκολογίας.
  3. Το ακρωνύμιο της ΕΟΠΕ  με την εφαρμογή μιας νέας γραμματοσειράς πιο γεωμετρικής και πιο αφαιρετικής συνάδει με τη λιτή ελληνική αισθητική. Τα γράμματα αποκτούν “ειδικό βάρος” (ισορροπημένο πάχος) αντανακλώντας την επιστημονική κατάρτιση των μελών της ένωσης. Φόρμες ενδεχομένως “αυστηρές”, παραπέμπουν όμως σε κανόνες, σε επιστημονικά κριτήρια (όπως πρωτοκόλλα κ.λπ.) και οργανωτικά πλαίσια. Τα γράμματα ως σχήματα, δεν είναι πλέον συμπιεσμένα, διαθέτουν ανάμεσά τους κενά, δηλαδή διόδους, αναδεικνύοντας τις έννοιες: του ανοίγματος, της εξωστρέφειας προς τρίτους και της επικοινωνίας εντός ολόκληρης της ομάδας. Μεταφορικά, συμβολίζει τη διέλευση του φωτός ως φορέας (α) νέας επιστημονικής γνώσης και (β) διαφάνειας δράσεων.
  4. Αν και η συντομογραφία της ΕΟΠΕ παραμένει βασικό χαρακτηριστικό της λογοτύπησης, ωστόσο τα γράμματα εμπλουτίζονται με δύο συμβολισμούς που εμπεριέχονται στο κεφαλαίο γράμμα όμικρον «Ο» της λέξης «Ογκολόγων»  που υπογραμμίζει και καθορίζει τη συγκεκριμένη ειδικότητα.
  5. Η εικαστική αντιμετώπιση του “Όμικρον” με μία ασύμμετρη ωοειδή περιμετρική γραμμή συμβολίζει τον όγκο (έννοια που αποδίδεται στον έλληνα ιατρό Γαληνό που έζησε 130-200 μ.Χ.). Με αυτόν τον τρόπο, το όμικρον από γράμμα πλέον μετουσιώνεται σε όγκο με γκρι χρώμα.  Όμως, η επιστημονική πρόοδος με την πάροδο των τελευταίων ετών σηματοδότησε νέες θετικές εξελίξεις στην κλινική ογκολογία που επιβάλλουν μια σύγχρονη, πιο ουσιαστική και πιο θετική αντιμετώπιση στα πράγματα.  Την προσθήκη ενός γνωστού και πλέον διαχρονικού ελληνικού μοτίβου ιωνικής αισθητικής με μία λευκή σπειροειδή έλιξη, που χρησιμοποιείται ήδη από την παλαιολιθική εποχή στον ελλαδικό χώρο συμβολίζοντας την κίνηση, την εξέλιξη, τη ζωή και τη ζωτική δύναμη. Η  σπειροειδής έλιξη παραπέμπει αδιαμφισβήτητα και στην έλικα του DNA που ταυτίζεται τόσο με το ανθρώπινο στοιχείο και το δακτυλικό αποτύπωμα, όσο και με τις καινοτόμες εξατομικευμένες θεραπείες της σύγχρονης κλινικής ογκολογίας. Παράλληλα, από σχεδιαστικής πλευράς η έλιξη διαπερνά τον όγκο και παραμένει λευκή για να εκφράσει την επιστημονική αναζήτηση που εισχωρεί για να ρίξει φως, υπό μίαν έννοια, στη νόσο και αναζητεί λύσεις με άξονα την τρέχουσα επιστημονική γνώση. Σε αυτήν την αισιόδοξη προοπτική στηρίζεται και το τηλεοπτικό -ραδιοφωνικό σποτ που δημιούργησε, παράλληλα με τον λογότυπο, η CORE LINKS.

 

Με αφετηρία τον νέο λογότυπο, η οπτική ταυτότητα της ΕΟΠΕ  εμπλουτίζεται ταυτόχρονα με την προσαρμογή των δεδομένων και στον αναθεωρημένο λογότυπο της Ομάδας Νέων Ελλήνων Ογκολόγων (ΟΝΕΟ), καθώς και στα πικτογράμματα (γραμμικά σχέδια) των επιμέρους μορφών των καρκίνου.  Τα τελευταία δεν είναι τίποτε άλλο παρά το ίδιο εικονίδιο «όμικρον» του λογοτύπου, τα οποία χρωματίζονται ανάλογα με το είδος του καρκίνου που συμβολίζουν.  Παραδείγματος χάριν, στην περίπτωση του καρκίνου του μαστού, το φόντο στο όμικρον γίνεται ροζ, ενώ στην περίπτωση  του καρκίνου του προστάτη μετατρέπεται σε μπλε.

Screenshot_3

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Newsletter

footer

Όροι Χρήσης

Κλινικές μελέτες ΕΟΠΕ

copyrights HTML